Blogspot

Lees hier onze blogs

Vakantieverslag

Onze vakantie begon 6 augustus. Om 10 uur in de auto naar Schiphol, om 13.30 uur zouden we vliegen. De auto neergezet bij Quick Parking, lekker makkelijk dachten we. Nou, dat liep allemaal even anders. Na een half uur kwam er touringcar die wachtte totdat hij helemaal vol was en toen pas naar Schiphol reed. Hierdoor hebben we anderhalf uur gestaan op het parkeerterrein. Bij het inchecken werd onze reis ineens omgeroepen omdat die reizigers dus met voorrang mochten inchecken omdat we zo ontzettend laat waren. Uiteindelijk na alle controles liepen we met gepaste snelheid, natuurlijk naar hoe kan het ook anders, de allerachterste gate! Ik dacht ze zullen wel inmiddels gestart zijn met boarden, we hadden nog 20 minuten, zie ik ineens op het bord gate closing!! Ik heb de kinderen nog nooit zo hard zien rennen! Ik had de paspoorten, maar heb gezegd dat ze door moesten rennen en het vliegtuig tegen moesten houden. Uiteindelijk nog gelukt en toen zaten we eindelijk!! Helemaal doorweekt, opgefokt en zo begon onze reis met als bonus een kind wat 5 rijen achter ons zat en achtenhalf uur alleen maar aan een stuk gejankt heeft!!! Zoals Ed al voorstelde, er zou een vliegverbod moeten komen voor kinderen onder de drie! Toen waren we er en de transfer ging al op zijn kaapverdiaans ;-). Bus vol, buschauffeur nog gezellig aan het kletsen, dus half uur later reden we een keer weg. Bij het eerste hotel werd er verteld dat de bagage uit de bus gehaald werd en door de “bellboys” naar de kamer zou worden gebracht. En daar stond de manager buiten de gasten op te wachten met twee obers met cocktails! Ik de kinderen al voorbereid dat dit bij ons niet het geval zou zijn, maar bij ons stonden de “bellboys” ook al klaar, de manager niet gezien, maar wel een dame die drankjes uitdeelde. Goede ontvangst, so far so good. Toen de kamers, we kregen twee kamers naast elkaar. We zaten aan het einde van de gang, in een aparte inham, dus geen last van mensen die voorbijliepen en een kamer naast ons hadden we ook niet, aangezien daar het schoonmaakhok was. Ligging was super, gebouw uitlopen en je liep zo naar het zwembad en kamers waren super. Airco die je zelf kon bedienen via de thermostaat en ook nog eens een fan boven het bed, heerlijk koel! Ijskast gevuld met fles water en nog een fles water in de badkamer, resort was perfect niets op aan te merken! Eten en drinken de hele dag door zoveel je wilde, cocktails etc. Eten was te krijgen van 07.30 tot 22.00 uur en drinken van 10.00 tot 02.00 uur. Bij het zwembad waren er geen bedjes te verkrijgen, op het strand daarentegen weer wel. Handdoeken kregen we met een pasje en tegen inlevering van de handdoek kreeg je je pasje weer terug of een schone handdoek, dat was ook erg goed geregeld. Personeel erg vriendelijk, animatie heel leuk ’s avonds. Ja en over de vakantie verder? Het was gewoon te gek, je moet daar gewoon echt eens naartoe als je de kans krijgt. De mensen zijn superaarding, eiland is prachtig door zijn droogte. Ik vond het allemaal erg mysterieus, je waant jezelf dan weer in een woestijn, dan vond ik het weer net Zuid-Amerika. Het is een beetje een mengeling van the Caribbean meet Portugal meet Afrika meet Curacao etc. Ik vond het prachtig om daar te mogen zijn, alles te mogen meemaken, Ed vond het wel goed zo 8 dagen, ik zag mezelf daar al staan in zo’n strandtentje voor altijd ;-). We hebben een keer ’s nachts een turtletour gedaan. Op zoek naar de zeeschildpadden op het strand die hun eieren gingen leggen, maar dat is ook een belevenis hoor! Waarschijnlijk helemaal als je dan ook nog schildpadden ziet, want dat geluk hadden wij dan net weer niet, maar toch… Je zit daar op het strand met z’n twaalven (we waren met 3 gezinnen) in het pikkedonker, alleen een heldere sterrenhemel boven je en voor je het bulderen van de zee, en dan het zilte van de zee in de lucht, ik vond het te gek, jammer van die schildpadden, maar dit vond ik al een ervaring op zich. We hebben ook een eilandtour gedaan, moet je echt doen wil je alles zien van het eiland. Hierbij zijn we ook naar het zoutmeer geweest, die nog zouter is dan de Dode Zee en waar we ingedreven hebben, wat is dat ook een superervaring zeg! Zo gek, dat je gewoon blijft drijven!! Zelf had ik wel moeite op zaterdag toen zijn we naar Santa Maria geweest lopend naar de pier, alwaar de gehele bevolking uit het stadje tezamen komt om daar hun vis te kopen. Onderweg kom je al over krotjes tegen waar gewoon mensen in wonen en dan op die pier, zie je van die Biaffra kindjes gewoon lekker in hun onderbroekjes zwemmen, want zwembroek of bikini hebben ze niet en krijgen ze een lolly van iemand, helemaal door het dolle heen. Toen hield ik het even niet droog, zit jij daar in een resort met de hele dag eten en hier liepen gewoon mensen die letterlijk niets hebben, het voelde gewoon niet goed. Maar Ed zei en later onze gids ook nog, dat het toerisme juist wel goed is, want door die resorts hebben mensen een baan en door de toeristen hebben ze gidsen nodig etc. Met de eilandtour kom je dus ook langs twee Shanty towns, sloppenwijken, vreselijk. We hadden heel veel pennen, kleurpotloden, gummen en potloden meegenomen om daar naar de plaatselijke school te brengen, was het natuurlijk net vakantie :-(, dus alle spullen maar achtergelaten op de hotelkamer met een briefje erbij. Op het strand was het ook zalig hoor, je lag onder de palmbomen, bij de bar draaide veel Funana of Caribbean muziek, moeilijk voor te stellen dat je gewoon in Afrika bent! Dus mocht je nog een vakantiebestemming zoeken voor dit jaar nog (december is daar hoogtij) of volgend jaar, denk dan toch eens aan Kaapverdië!! Mooie, vriendelijke mensen, prachtige stranden (Ed en ik zijn het strand af gaan lopen, kilometers strand voor ons alleen, af en toe een vogeltje en een dode vis, meer niet!), hou je van zwemmen, duiken, surfen, vissen, bodyboarden of welke andere watersport dan ook of gewoon lekker luieren tussen de palmbomen, hier moet je zijn!! Ik zelf zou wel voor een resort gaan of je moet al je maaltijden buiten de deur doen, want net zoals in Nederland is het niet, ik heb geen supermarkt gezien. Wel winkels waar je drinken of iets lekkers kunt halen, maar echt vlees of groente niet echt. Vis wel op de pier natuurlijk! Wij zaten in het RIU, we zijn beiden niet zo van op het resort hangen, dus dat hebben we dan ook niet veel gedaan, vrijdagavond zijn we rechtsom het strand overgelopen, kwamen we uiteindelijk op een heel zwart strand met veel rotsen terecht. Zaterdag dan naar Santa Maria geweest, zondagavond de turtletour, maandag linksom het strand afgelopen met Ed, dinsdag de hele dag eilandtour gedaan, woensdag hebben Ed en de kids gesnorkeld met spullen van het hotel die je daar gratis kon halen en donderdag hebben Anne en Marc de hele dag gebodyboard ook gratis bij het hotel en toen was het alweer om. Dachten we dat de heenreis vreselijk was, de terugreis kon nog erger! De rij voor ons zat een echte krijsbaby, die heeft letterlijk haar longen uit haar lijf geschreeuwd tijdens de terugreis en onze jongen van de heenreis zat nu iets verder achter ons, maar nog dichtbij genoeg om te horen dat hij de terugreis net zo leuk vond als de heenreis. Dus van slapen kwam dus niets in het vliegtuig helaas. Nu aan mijn laatste vakantiedagje bezig, morgen gaat de wekker weer voor het eerst in vier weken! Fijne zondag nog, groetjes Diane